کانون دانشجومعلمان ایران
کانون دانشجومعلمان ایران
غیر رسمی
نوشته شده در تاريخ برچسب:بخش فرهنگی وهنری دانشجومعلمان, توسط کانون دانششجومعلمان ایران |

1)شخصیت معلمان وابسته به فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی است

شخصیت معلمان وابسته به فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی است

 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: شخصیت معلمان تنها با درس خواندن و گذراندن واحدهای درسی شکل نمی گیرد، بلکه وابسته به فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر علیرضا صادق زاده در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره فرهنگی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کشور در بخش خواهران، افزود: در دانشگاه فرهنگیان علاوه بر فعالیت های علمی و پشت سر گذاشتن واحدهای درسی، فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی به عنوان بخشی از فعالیت های ضروری تعریف شده است و این اقدامات به عنوان اساسی ترین برنامه ریزی ها محسوب می شود.

 

وی ادامه داد: دانشجو معلمان اگر بخواهند در عصه معلمی به رشد و بالندگی برسند، باید بتوانند در برنامه های فرهنگی، هنری و اجتماعی نیز حضور فعال و پررنگی داشته باشند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی و هنری تنها برای تولیدات هنری نیست و در حد فراتر از آن باید توان لذت بردن و درک ابعاد هنری و زیبایی شناختی که در عالم به وسیله خدا خلق شده را داشت.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر صادق زاده تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی و هنری زمینه را در جهت کسب شایستگی های لازم برای معلمی فراهم می کند و در این راستا رشد ساحت تربیت هنری و زیبایی شناختی یکی از ملاک های اساسی برای معلمی است.

 

وی بیان داشت: دانشجو معلمان امروز اگر می خواهند شخصیت معلمی را در وجود خود تعالی ببخشند، باید بتوانند فعالیت های متناسب با این فرایند را در حوزه های فرهنگی و هنری در مدت زمان دوره دانشگاه به صورت داوطلبانه و اختیاری انجام دهند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور تأکید کرد: انتظار داریم دانشجو معلمان بعد از بازگشت به پردیس ها و مراکز دانشگاهی خود، تمام همت خود را معطوف به این امر کنند که دانشجو معلمان دیگر را با خود همراه کنند و با تشویق و ترغیب آنها، کانون ها و انجمن های دانشجویی را تشکیل دهند و زیر نظر حمایت های دانشگاه فرهنگیان فعالیت های بهتر و گسترده تری داشته باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر صادق زاده ابراز داشت: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان دارای جایگاه ارزشمند و مهمی در ارائه خدمات علمی و آموزشی است و شخصیت معلمان آینده در این دانشگاه ساخته شده و شکل می گیرد.

 

....................................................................................................................................................................................................

2)خبر فوری (مرحله ی ملی جشنواره قرآن و عترت)

خبر فوری  (مرحله ی ملی جشنواره قرآن و عترت)

 

راه یافتگان به مرحله ی ملی جشنواره قرآن و عترت در بخش علمی - ادبی و هنری آثار خود را حداکثر تا تاریخ 94/7/14به دبیرخانه ی دائمی جشنواره های فرهنگی دانشگاه فرهنگیان ارسال نمایند، تاخیر در ارسال آثار موجب حذف افراد از لیست شرکت کنندگان خواهد شد.
برای اطلاع از کیفیت اجرای جشنواره ی ملی با شماره های دبیرخانه 87751299 - 87751301 - 87751384 تماس حاصل فرمایید.

 ................................................................................................................................................


5)عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد
جایگاه دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به صورت شبانه‌روزی در این دانشگاه هستند و در این راستا باید به امر اوقات فراغت و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این دانشجویان توجه جدی شود.

خبرگزاری فارس: جایگاه دانشجو در دانشگاه فرهنگیان
 

علی یعقوب زاده عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با تبیین جایگاه دانشجو در دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان به صورت شبانه‌روزی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و این شبانه روزی بودن، وظایف دانشگاه را خطیر و سنگین‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان فقط در زمان تشکیل کلاس‌ها در دانشگاه حضور ندارند، بلکه به صورت شبانه‌روزی در دانشگاه هستند و در این راستا مسئولان دانشگاه فرهنگیان باید به امر اوقات فراغت و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان توجه جدی داشته باشند.

یعقوب زاده در ادامه سخنان خود موضوع فرا گرفتن مهارت های معلمی در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را مورد اشاره قرار داد و افزود: فردی که در این دانشگاه تحصیل می‌کند و فارغ التحصیل می‌شود، در جامعه وظیفه یاد دادن و تعلیم را به عهده خواهد گرفت و طبیعتاً باید مجهز به فنون و مهارت‌های معلمی شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نه تنها علم را فرا می‌گیرند بلکه روش‌های تدریس و یاددادن این علم را به دانش‌آموزان نیز فرا می گیرند و از این جهت دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه آموزش محور است.

وی با بیان اینکه دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان باید ضمن آموختن مهارت‌های معلمی و روش‌های تدریس، روحیه و رفتار مناسب شأن یک معلم را نیز تمرین و کسب کنند، اظهار داشت: اخلاق، رفتار و شخصیت یک معلم بر روح دانش‌آموزان تأثیر می‌گذارد به طوری که دانش‌آموزان بعد از سال‌ها یک معلم را نه از نحوه تدریسش بلکه از شخصیتش به یاد می‌آورند و این موضوع باید در دانشگاه فرهنگیان مورد توجه و اولویت قرار گیرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.